ΑSOS… η συμμετοχή του σχολείου μας στο 10ο μαθητικό φεστιβάλ ψηφιακής δημιουργίας

        Με πολλή χαρά σας ανακοινώνουμε ότι το σχολείο μας θα συμμετέχει στο 10ο  Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας, που θα διεξαχθεί διαδικτυακά στις 15-17 Απριλίου 2021, με το έργο ASOS (All-in-one Services Outdoor Suite).   Το εν λόγω έργο υλοποιήθηκε από ομάδα 6 μαθητών της  Α` τάξης και του υπεύθυνου καθηγητή τους, στο μάθημα  Εφαρμογές Πληροφορικής,  κ. Χουρδάκη Εμμανουήλ (ΠΕ86).Οι μαθητές ανταποκρίθηκαν με ενθουσιασμό στην πρόταση του καθηγητή τους να δημιουργήσουν μια εφαρμογή πληροφορικής στο πλαίσιο του ομώνυμου μαθήματος της Α` τάξης, δούλεψαν μεθοδικά  και παρά τις  δύσκολες συνθήκες της  τηλεκπαίδευσης κατάφεραν να δημιουργήσουν συνεργαζόμενοι μια εφαρμογή την οποία και θα παρουσιάσουν  στο πλαίσιο του 10ου  Μαθητικού Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας.

Η εφαρμογή ASOS (All-in-one Services Outdoor Suite) περιλαμβάνει μια σουίτα εφαρμογών για συσκευές Android, που αποτελούν τον… Άσο στο μανίκι  κάποιου που βρίσκεται σε κίνδυνο και όχι μόνο,  σε εξωτερικό κυρίως αλλά και εσωτερικό χώρο. Με την εκτέλεσή της, ο χρήστης καλείται με εύκολο  και γρήγορο τρόπο, να επιλέξει ανάμεσα στη χρήση του Φακού (Torch) της συσκευής ή μιας πυξίδας (Compass) που του δείχνει το Μαγνητικό Βορρά ή μιας εφαρμογής που του προβάλει το ακριβές στίγμα του και πού ακριβώς βρίσκεται αυτό πάνω στο χάρτη (GPS INFO), και τέλος, ενός κουμπιού πανικού (Panic Button)  το οποίο αναλαμβάνει να αποστείλει σύντομο μήνυμα κινδύνου με τα στοιχεία του στίγματος, σε αριθμό που έχει οριστεί από πριν. Λειτουργική και εύκολη στη χρήση, μπορεί να αποτελέσει ένα αληθινό εργαλείο στα χέρια όποιου βρεθεί σε ανάγκη.

Τα  οφέλη που αποκόμισαν οι μαθητές απ’ την ενασχόλησή τους με την εν λόγω δραστηριότητα είναι πολλαπλά. Τα άμεσα είναι: η εμβάθυνση σε έννοιες προγραμματισμού που προβλέπεται να διδαχθούν και να χρησιμοποιηθούν στο συγκεκριμένο μάθημα,  και η εμπειρία των μαθητών να δημιουργήσουν μια ολοκληρωμένη εφαρμογή που επιλύει ένα συγκεκριμένο πρόβλημα ( από το πρόβλημα στη Λύση),  η εξοικείωση τους με συνεργατικά εργαλεία προκειμένου να εργαστούν ομαδικά, η χρήση εργαλείων επικοινωνίας και ανταλλαγής περιεχομένου, που ήταν επίσης απαραίτητα για την συνεργασία των μαθητών από απόσταση. Τα έμμεσα οφέλη είναι: η κοινωνικοποίηση των μελών της ομάδας (μιας που λόγω των συνθηκών της τηλεκπαίδευσης οι συμμαθητές από άλλα τμήματα δε γνωρίζονταν μεταξύ τους) και η δυνατότητα μέσα απ’ αυτή την εργασία να ασχοληθούν με κάτι παράπλευρο των καθημερινών υποχρεώσεων των παιδιών. Όπως προβλέπεται στο Πρόγραμμα Σπουδών του συγκεκριμένου μαθήματος: « ενισχύεται η διερευνητική προσέγγιση, η αυτενέργεια και η συνεργατική μάθηση. Προτείνεται η ευθυγράμμιση με ενεργητικές εκπαιδευτικές τεχνικές και η χρησιμοποίηση αυθεντικών παραδειγμάτων από τον πραγματικό κόσμο.» Όλα αυτά πραγματοποιήθηκαν στο μάθημα και εδραιώθηκαν με τη συγκεκριμένη εργασία. Σημαντικό όφελος που αποκομίστηκε είναι η εργασία σε ομάδες και η εμπειρία στην τήρηση χρονοδιαγραμμάτων σε μια από κοινού εργασία, που είναι πολύ σημαντικό για τη μετέπειτα ζωή.

Θα πρέπει να τονιστεί ότι τα μέλη της ομάδας εργάστηκαν με ιδιαίτερη όρεξη, συνέπεια, δημιουργικότητα και τελικά αποτελεσματικότητα σε ό,τι ανέλαβαν να φέρουν εις πέρας, γι’ αυτό και τους αξίζει ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ για την προσπάθεια που κατέβαλαν, σ΄αυτό το δύσκολο περιβάλλον που διαμορφώθηκε τη φετινή σχολική χρονιά.

Η ομάδα μας:

Α1: ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ, ΒΕΤΟΥΛΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ,  ΒΕΛΗΒΑΣΑΚΗ ΙΟΚΑΣΤΗ, ΕΡΓΑΖΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ

Α2: ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΑΚΗ ΜΗΝΩΑ-ΕΛΕΝΗ, ΞΗΡΟΥΧΑΚΗΣ ΝΙΚΗΤΑΣ

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΧΟΥΡΔΑΚΗΣ (ΠΕ86)